تبلیغات
خبر(علمی-فناوری-اجتماعی-سیاسی-ورزشی) - 4 ماده غذایی نشاط‌آور
خبر(علمی-فناوری-اجتماعی-سیاسی-ورزشی)
آیا تاکنون احساس بی‌حوصلگی کرده‌اید؟ آیا اخیرا کم روحیه شده‌اید؟ اگر این حالات را تجربه کرده‌اید باید بدانید که آنها می‌توانند به غذایی که می‌خورید مربوط باشند.

شاید تاکنون به این موضوع واقف نبوده‌اید اما غذاهایی که شما میل می‌کنید می‌توانند به‌شدت احساساتتان را تحت‌الشعاع قرار دهند. به همین دلیل در اینجا 4 نوع خوراکی روح‌افزا و نشاط‌آور معرفی می‌شود.

 

شکلات سیاه: اکثر مردم از خوردن شکلات سیاه به خاطر طعمش لذت می‌برند اما تعداد اندکی از این افراد از خاصیت نشاط‌آور آن مطلع هستند. شکلات سیاه حاوی ماده‌ای به نام فنیل‌اتیل‌آمین است که تاثیر شگرفی بر حالات روانی دارد. صرف‌نظر از این ویژگی بارز، شکلات سیاه می‌تواند سطح سروتونین بدن شما را افزایش دهد و نقش مهمی را در تنظیم حالات روحی شما ایفا و به شما در رفع افسردگی کمک کند.

 

آجیل: آجیل یک میان وعده فوق‌العاده سالم و حاوی مقدار زیادی فیبر، چربی و پروتئین مفید است. آجیل می‌تواند به حالات روحی شما نیز کمک کند؛ زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. تحقیقات نشان داده که خوردن غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 باعث افزایش مقدار قشر خاکستری بخشی از مغز می‌شود که به حالات روحی مربوط است. مطالعات دیگر نیز ثابت کرده افرادی که سطح اسیدهای چرب امگا 3 خونشان پایین است دید منفی‌تری نسبت به زندگی دارند.

 

چای: این نوشیدنی داغ پرطرفدار نیز یک راه شگفت‌انگیز دیگر، برای افزایش روحیه و نشاط است. نوشیدن یک فنجان چای، نه تنها امکان یک اوقات فراغت کوتاه و آرامش ذهن شما را فراهم می‌کند بلکه می‌تواند روحیه شما را نیز بهتر کند. براساس تحقیقات انجام شده ترکیبات چای می‌تواند به شما کمک کند که پس از مواجهه با استرس و تنش، سریع‌تر تمدد اعصاب کنید و سطح کورتیزول خونتان (هورمون استرس‌زا) را کاهش دهید.

 

ماهی آزاد: ماهی آزاد از فواید زیادی برای سلامتی انسان برخوردار است و اکثر منابع اطلاعاتی در مورد سلامتی توصیه می‌کنند که حداقل هفته‌ای 2بار ماهی میل کنید. این در حالی است که این ماهی حاوی یک ماده نشاط‌آور غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامینD نیز هست.

همانگونه که در بالا اشاره شد اسید‌های چرب امگا 3 می‌توانند به نوعی روحیه شما را تقویت کنند. ویتامینD نیز ضمن افزایش سطح سروتونین خونتان، شما را در کنترل حالات روانی‌تان یاری می‌کند.

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، ترکیبات موجود در مواد‌غذایی مصرفی شما می‌توانند ثاثیر مهمی بر روحیه‌تان داشته باشند. هر 4‌ماده غذایی مشروح فوق نه تنها برای سلامتی مفید هستند بلکه می‌توانند در بهبود روحیه شما مؤثر واقع شوند. بنابراین اگر می‌خواهید پرنشاط و سرحال شوید همین امروز یک یا چند نوع از خوراکی‌های فوق‌الذکر را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.
 

منبع: همشهری

 




طبقه بندی: خبر های اجتماعی، 
نوشته شده در تاریخ جمعه 18 فروردین 1391 توسط مهشید فلاح | نظرات()
joellestifel.blog.fc2.com
جمعه 22 اردیبهشت 1396 ساعت 09 و 10 دقیقه و 56 ثانیه
What's up, I wish for to subscribe for this web site to get latest updates, therefore where can i do it please
help out.
BHW
چهارشنبه 30 فروردین 1396 ساعت 00 و 17 دقیقه و 58 ثانیه
I was recommended this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him
as no one else know such detailed about my difficulty.
You are incredible! Thanks!
BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 ساعت 03 و 51 دقیقه و 11 ثانیه
This is a really good tip particularly to those new to the blogosphere.
Simple but very accurate info… Thank you for sharing this one.
A must read article!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
درباره وبلاگ
این وبلاگ در مورد اخبار و اتفاقات که در ایران و سایر کشور های رخ میده هستش و خوشحال میشم با نظرات خوب شما ما رو همراهی کنید...
» پست الکترونیک
» تماس با مدیر
» RSS
» ATOM
موضوعات
مطالب اخیر
» !!
آرشیو مطالب
نویسندگان
پیوند ها
پیوند های روزانه
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :